Devlet Destekli Tarım Sigortaları, aşağıdaki branşlarda faaliyet göstermektedir:
Meyveler dolu, fırtına, hortum, yangın, heyelan, deprem, taşıt çarpması ile sel ve su baskını risklerinin neden olduğu miktar kaybına ve dolu riskinin neden olduğu kalite kaybına karşı sigortalanabilmektedir. Meyveler bu risklere ilave olarak, çiçeklenme dönemi de dahil olmak üzere "don" riskinin neden olduğu miktar kaybı için isteğe bağlı olarak güvence altına alınabilmektedir.
Açık alanda bağ ve meyvelerde koruyucu olarak kullanılan dolu ağı ve örtü ile destek (telli terbiye) sistemleri için, dolu paket kapsamındaki riskler, kar ağırlığı ve dolu ağırlığı riski, kiraz ve üzüm ürünlerinde yağmur riskinin olgunlaşma ve hasat döneminde neden olduğu miktar kaybı ile taze tüketime yönelik olarak üretilen incirlerde olgunlaşma ve hasat dönemlerinde yol açtığı kalite kaybı, kurutmalık amaçlı üretilen incirlerde olgunlaşma ve buruklaşma dönemlerinden hasada kadar olan dönemde neden olduğu miktar ve kalite kaybı, sıcak havanın üzümde çiçeklenme ve tane bağlama dönemlerinde salkımlarda tane tutumunun gerçekleşmemesi ve tanede büyümenin durması, kuruması ve dökülmesi ile altıntop, limon, mandalina, portakal ürünlerinde çiçeklenme, meyve tutumu ve küçük meyve dönemlerinde kuruma, dökülme şeklinde neden olduğu miktar kaybı, salamuralık yaprak üretimi yapılan asmaların yapraklarında dolu paket kapsamındaki risklerin neden olduğu miktar kaybı isteğe bağlı olarak ek prim ödemek suretiyle, dolu pakete eklenebilmektedir.
Ayrıca, meyve ağaçları ve asmaların kendileri ile fidanları ile süs bitkisi fidanları, dolu, fırtına, hortum, yangın, deprem, heyelan ile sel ve su baskını, kar ağırlığı, taşıt çarpması risklerinin; sadece fidanlar ve bunlara ek olarak yaban domuzu zararı riskinin ve meyve ve bağ fidanları don riskinin neden olduğu tam hasarlara karşı teminat kapsamındadır.
Tarla ürünleri, sebzeler ve kesme çiçekler "dolu, fırtına, hortum, yangın, heyelan ve deprem ile sel ve su baskını, yaban domuzu zararı, taşıt çarpması" risklerinin neden olduğu miktar kaybına, ayrıca Ayçiçeği (Yağlık), Ayçiçeği (Çerezlik) ürünleri ile Ayçiçeği (Sertifikalı Tohumluk) ürünleri kuşların olgunlaşma ve hasat döneminde tabla üzerindeki tohumları yemesi suretiyle ortaya çıkan miktar kaybına ve Pamuk ve Pamuk (Sertifikalı Tohumluk) ürünleri de yağmurun kozaların açılmasından itibaren hasada kadar olan dönemde, açılmış kozalarda neden olduğu miktar kaybına; sebze ve kesme çiçekler, dolu riskinin neden olduğu kalite kaybına karşı sigortalanabilmektedir. Ayrıca, buğday, arpa, çavdar, tritikale, yulaf ve kaplıca buğday ürünleri için sap unsuru, yağ gülünde don teminatı isteğe bağlı olarak güvence altına alınabilmektedir.
Bunların yanında don riskinin şekerpancarı, kabak (çerezlik), domates, biber, patlıcan, kavun ve karpuz ürünlerinde ürünün, fide ve yapraklanma döneminde yeniden ekim dikime neden olacak şekilde meydana getirdiği zararlar da isteğe bağlı olarak teminat altına alınabilir.
Ayrıca, çay ve çay fidanları dolu, fırtına, hortum, yangın, deprem, heyelan ile sel ve su baskını, kar ağırlığı, taşıt çarpması risklerine, sadece fidanlar bu risklere ilaveten yaban domuzu zararı riskine karşı teminat kapsamındadır.
Kuru tarım alanlarında üretimi yapılan buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale, nohut, kırmızı mercimek ve yeşil mercimek ürünleri ile bu ürünlerin sertifikalı tohumluk ürünleri, köy genelinde gerçekleşen kuraklık, don, sıcak rüzgar ve sıcak hava dalgası, aşırı nem, aşırı yağış ile dolu paketi (Dolu, fırtına, hortum, yangın, heyelan, sel ve su baskını, deprem, yaban domuzu zararı, taşıt çarpması) dışındaki risklerin neden olduğu verim kaybına karşı güvence altına alınabilir.
Ayrıca; buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale ürünleri ile bu ürünlerin sertifikalı tohumluklarının sap kısmı isteğe bağlı olarak ek prim karşılığında teminat kapsamına alınabilmektedir.
Risk inceleme ve değerlendirme sonucuna göre teminat kapsamına alınabilen seralar ve içindeki bitkisel ürünler, dolu, deprem, taşıt çarpması, fırtına, hortum, yangın, heyelan, sel ve su baskını, kar ağırlığı riskleri nedeniyle sera içindeki sigortalı bitkisel ürünlerde meydana gelen miktar kayıpları ile sera konstrüksiyonu, örtü malzemesi ve sera içindeki teknik donanımda meydana gelen zararlara karşı sigortalanabilmektedir. Ayrıca poliçede teminat altına alınmış risklerden birinin gerçekleşmesi halinde seranın cam örtü malzemesi ve/veya konstrüksiyon kıymetlerinin doğrudan bir zarara uğraması sonucu enkazın sökülmesi, kaldırılması, temizlenmesi, taşınması masrafları, enkaz kaldırma masrafı teminatı olarak kapsama alınır.
Risk inceleme ve değerlendirme sonucuna göre, sigortalanmaya uygun, Tarım ve Orman Bakanlığı kayıt sistemlerine kayıtlı süt ve besi sığırları ile mandalar, aşağıdaki risklere karşı güvence altına alınabilmektedir.
sebebiyle meydana gelen ölümler, mecburi kesimler, yavru atma ve yavru ölümü, sonucu sigortalının doğrudan uğradığı maddi zararlar,
Ayrıca; sigortalının isteğine bağlı ek prim alınması koşuluyla,
teminat altına alınabilmektedir.
Risk inceleme ve değerlendirme sonucuna göre, sigortalanmaya uygun, Tarım ve Orman Bakanlığı kayıt sistemlerine kayıtlı koyun ve keçi ile damızlık koç ve tekeler, aşağıdaki risklere karşı güvence altına alınabilmektedir.
sebebiyle meydana gelen ölümler ve mecburi kesimler nedenleriyle sigortalının doğrudan doğruya uğradığı maddi zararlar,
Ayrıca; sigortalının isteğine bağlı ek prim alınması koşuluyla,
teminat altına alınabilmektedir.
Kapalı alanda üretimi yapılan, bio-güvenlik ve hijyen tedbirleri alınmış, risk inceleme değerlendirme sonucuna göre sigortalanmaya uygun tesislerde yetiştirilen kümes hayvanları, aşağıdaki risklere karşı güvence altına alınabilmektedir:
Ayrıca; sigortalının isteğine bağlı ek prim alınması koşuluyla,.
teminat altına alınabilmektedir.
Risk inceleme ve değerlendirme sonucuna göre sigortalanmaya uygun tesislerde yetiştirilen alabalık, çipura, levrek, orkinos, mersin ve granyöz vb. balıklarınız, aşağıdaki risklere karşı güvence altına alınabilmektedir:
Ayrıca isteğe bağlı olarak, yapılacak risk inceleme, değerlendirme sonucuna göre ek prim alınması koşuluyla;
teminat altına alınabilmektedir.
Aşağıdaki tabloda detaylı olarak yer almaktadır:
Sadece dolu riskinden kaynaklanan kalite kaybı teminatı yaş meyve, sebze ve kesme çiçeklere verilmektedir. Diğer risklerden kaynaklanan kalite kaybı teminatı verilmemektedir.
Köy Bazlı Kuraklık Verim Sigortası'nda teminat dışında kalan bazı durumlar aşağıdaki şekilde olup, detaylı bilgi Köy Bazlı Kuraklık Verim Sigortası Genel Şartları' nda yer almaktadır.
teminat dışında kalan bazı hallerdir.
Sigorta süresi, 12 ay veya 18 aydır. Süt sığırları ve mandalar, 11'inci günden itibaren 7 yaşına kadar (7 yaş dahil), sigortalanan hayvanın geçmiş 3 yıllık poliçe döneminde kesintisiz sigortalanması koşulu ile 9 yaşına kadar (9 yaş dahil), erkek besi sığırları ise 11'inci günden itibaren 3 yaşına kadar (3 yaş dahil) 3, 6, 9, 12 veya 18 aylık sigorta süreleriyle sigortaya kabul edilmektedir.
Büyükbaş Hayvan Hayat Sigortası'nda teminat dışında kalan bazı durumlar aşağıdaki şekilde olup, detaylı bilgi Büyükbaş Hayvan Hayat Sigortası Genel Şartları'nda yer almaktadır.
Küçükbaş Hayvan Hayat Sigortası'nda teminat dışında kalan bazı durumlar aşağıdaki şekilde olup, detaylı bilgi Küçükbaş Hayvan Hayat Sigortası Genel Şartları'nda yer almaktadır.
teminat dışı kalan bazı durumlardır.
Sigortaya kabul edilebilecek hayvanların yaşları şöyledir;
teminat dışı kalan bazı hallerdir.
Su Ürünleri Hayat Sigortası'nda teminat dışında kalan bazı durumlar aşağıdaki şekilde olup, detaylı bilgi Su Ürünleri Hayat Sigortası Genel Şartları'nda yer almaktadır.
Arıcılık Sigortası'nda teminat dışında kalan bazı durumlar aşağıdaki şekilde olup, detaylı bilgi Arıcılık (Arılı Kovan) Sigortası Genel Şartları'nda yer almaktadır.
teminat dışında kalan bazı hallerdir.
Üretici ve yetiştiriciler, tarım sigortası yaptırmak için, bitkisel ürünlerini, seralarını, büyükbaş ve küçükbaş hayvanlarını, kümes hayvanlarını, su ürünlerini ve kovanlarını Tarım ve Orman Bakanlığı'nca belirlenen kayıt sistemlerine kaydettirmeli ve gerekli durumlarda kayıtlarını güncellemelidir.
TARSİM poliçeleri, Tarım Sigortaları Havuzu adına sigorta sözleşmesi yapmaya yetkili sigorta şirketlerinin acenteleri tarafından düzenlenmektedir. Acente talepleri ile ilgili olarak ilgili sigorta şirketleri ile bağlantıya geçilmesi gerekmektedir.
Hatalı Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS) kaydının yapıldığı İl veya İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'nden kaydın düzeltilmesi gerekmektedir.
www.tarsim.gov.tr internet sitesinden, "Online Prim Hesabı" menüsünden, tahmini prim hesaplama işlemi yapılabilmektedir. Burada hesaplanan primler, rehber primler olup; gerçek, parsel bazında veya hayvan sayılarına göre poliçe tanzimi sırasında hesaplanacak primlerle farklılık gösterebilir.
Uzun yıllara dayalı istatistiksel veriler, aktüeryal çalışmalar, her bir riskin ürün ve lokasyon ve işletme bazında hasar-prim dengesi, hasar büyüklüğü ve hepsinden önemlisi primlerin üretici tarafından ödenebilirliği dikkate alınarak gerekli düzenlemeler sigortacılık esaslarına dayalı olarak yapılmaktadır.
Bitkisel Ürün Sigortasında, poliçe tanzim tarihinden itibaren 7 gün içerisinde, sigorta şirketi ve acenteler tarafından poliçede dain-i mürtehin şerhi yok ise sistemde ki parametreler çerçevesinde zeyil işlemleri ve başlangıcında iptal zeyli yapılabilir. Poliçe son kabul tarihine kadar poliçede dain-i mürtehin şerhi yok ise sistemde ki parametreler çerçevesinde zeyil işlemleri ve iptal zeyil işlemleri, ilgili sigorta şirketlerinin genel müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. Son kabul tarihinden sonraki primi etkileyen tüm talepler için TARSİM Genel Müdürlüğü'ne, sigorta şirketi aracılığı ile yazılı olarak, başvurulması gerekmektedir. Hayvan Hayat Sigorta Branşı Poliçelerinin iptali, poliçeden hayvan çıkarma, sigorta bedeli değişikliği poliçeye hayvan ekleme, dain mürtehin zeyil talepleri vb. için acentenize veya poliçeyi tanzim eden Sigorta Şirketinin Genel Müdürlüğü Tarım Servisi / Yetkilisine müracaat etmeniz gerekmektedir.
Diğer tarım sigortaları branşlarında, mebdeinden iptal; ilgili branşların Genel Şartlar ile Tarife ve Talimatlarında belirtildiği gibi uygulanır.
Bitkisel Ürün Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak, telefon üzerinden 7/24 hasar ihbarında bulunabilir.
Sigortalı üreticiler, hasar ihbarında bulunmak için; Alo TARSİM 172 numaralı çağrı merkezini aradıktan sonra "3"ü tuşlayarak, poliçe numarasını ve ardından T.C. kimlik numarası ya da vergi numarasını, hasar tarihini ve hasar nedenini tuşlayıp, kolaylıkla ve hızlı bir şekilde hasar ihbar kaydını oluşturabilir.
Üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi uygulamasının yanı sıra, TARSİM Mobil Uygulama, tarsim.gov.tr üzerinde yer alan Poliçe sorgulama/hasar ihbarı ekranı ve acenteler aracılığıyla da Bitkisel Ürün Sigortası branşındaki poliçeleri için hasar ihbarında bulunabilir.
Bitkisel Ürün Sigortasında, teknik olarak hasar tespitinin doğru, hatasız ve
zamanında
yapılmasını sağlayacak sürede, ihbarda bulunulması gerekmektedir.
Sigortalı, hasar ihbarını sigortacı, sigorta şirketi ya da acentesi
aracılığıyla, sistem
üzerinden rizikonun gerçekleştiği tarihten itibaren en kısa sürede TARSİM'e
yapar.
Ancak, bu süre rizikonun gerçekleşme tarihinden itibaren don hasarlarında 10
günü, diğer
hasarlarda 15 günü aşamaz.
Sigortalı, rizikonun gerçekleşmesi halinde, aşağıdaki hususları acentesi
veya sigorta
şirketi aracılığıyla TARSİM'e bildirmekle yükümlüdür:
a) İhbarı yapanın adı, soyadı ve telefon numarası,
b) Sigorta poliçe numarası,
c) Hasarın gerçekleştiği tarih ve acenteye bildirim tarihi
d) Hasar nedeni.
Köy Bazlı Kuraklık Verim Sigortasında, hasar ihbarında bulunulmamaktadır. Tazminat hesabında, ilçenin gerçekleşen verim ortalaması ile ilçenin eşik verim değeri arasındaki fark baz alınır. İlgili yıl için ilçenin gerçekleşen verim ortalamasının, ilçenin eşik verim değerinin altında kalması durumunda ilçede bulunan tüm sigortalı üreticiler tazminat almaya hak kazanır. İlçenin gerçekleşen verim ortalamasının, ilçenin eşik verim değerine eşit veya üzerinde olması durumunda ise ilçede bulunan sigortalı üreticilere herhangi bir tazminat ödemesi yapılmaz.
Sera Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, hasar gerçekleşmesinden sonra 24 saat içerisinde, Sesli Yanıt Sistemi üzerinden, acente yada sigorta şirketi aracılığı ile ve/veya Tarsim web sayfası üzerinden zaman ve mekandan bağımsız olarak 7/24 ihbarda bulunabilir.
Büyükbaş Hayvan Hayat Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak, telefon üzerinden 7/24 hasar ihbarında bulunabilir.
Sigortalı üreticiler, hasar ihbarında bulunmak için; Alo Tarsim 172 numaralı çağrı merkezini aradıktan sonra poliçe numarasını ve ardından T.C. kimlik numarası ya da vergi numarasını, hasar tarihini ve hasar nedenini tuşlayıp, kolaylıkla ve hızlı bir şekilde hasar ihbar kaydını oluşturabilir.
Üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi uygulamasının yanı sıra, TARSİM Mobil Uygulama, tarsim.gov.tr üzerinde yer alan Online Uygulama Girişi/Hasar İhbarı ve Üretici Portalı/Hasar İhbarı ekranlarından Büyükbaş Hayvan Hayat Sigortası branşındaki poliçeleri için hasar ihbarında bulunabilir.
Sigorta ettiren/sigortalı; rizikonun gerçekleşmesi halinde, rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren, en geç 24 saat içinde, poliçede belirtilen şekillerde Tarım Sigortaları Havuzu merkez adresine, sigorta şirketine, acentesine ya da poliçede bildirilen adreslere;
Küçükbaş Hayvan Hayat Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak, telefon üzerinden 7/24 hasar ihbarında bulunabilir.
Sigortalı üreticiler, hasar ihbarında bulunmak için; Alo Tarsim 172 numaralı çağrı merkezini aradıktan sonra poliçe numarasını ve ardından T.C. kimlik numarası ya da vergi numarasını, hasar tarihini ve hasar nedenini tuşlayıp, kolaylıkla ve hızlı bir şekilde hasar ihbar kaydını oluşturabilir.
Üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi uygulamasının yanı sıra, TARSİM Mobil Uygulama, tarsim.gov.tr üzerinde yer alan Online Uygulama Girişi/Hasar İhbarı ve Üretici Portalı/Hasar İhbarı ekranlarından Küçükbaş Hayvan Hayat Sigortası branşındaki poliçeleri için hasar ihbarında bulunabilir.
Sigorta ettiren/sigortalı; rizikonun gerçekleşmesi halinde, rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren, en geç 24 saat içinde, poliçede belirtilen şekillerde Tarım Sigortaları Havuzu merkez adresine, sigorta şirketine, acentesine ya da poliçede bildirilen adreslere;
Kümes Hayvanları Hayat Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak, telefon üzerinden 7/24 hasar ihbarında bulunabilir.
Sigortalı üreticiler, hasar ihbarında bulunmak için; Alo Tarsim 172 numaralı çağrı merkezini aradıktan sonra poliçe numarasını ve ardından T.C. kimlik numarası ya da vergi numarasını, hasar tarihini ve hasar nedenini tuşlayıp, kolaylıkla ve hızlı bir şekilde hasar ihbar kaydını oluşturabilir.
Üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi uygulamasının yanı sıra, TARSİM Mobil Uygulama, tarsim.gov.tr üzerinde yer alan Online Uygulama Girişi/Hasar İhbarı ve Üretici Portalı/Hasar İhbarı ekranlarından Kümes Hayvanları Hayat Sigortası branşındaki poliçeleri için hasar ihbarında bulunabilir.
Sigorta ettiren/sigortalı; rizikonun gerçekleşmesi halinde, rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren, en geç 24 saat içinde, poliçede belirtilen şekillerde Tarım Sigortaları Havuzu merkez adresine, sigorta şirketine, acentesine ya da poliçede bildirilen adreslere;
Arıcılık Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak, telefon üzerinden 7/24 hasar ihbarında bulunabilir.
Sigortalı üreticiler, hasar ihbarında bulunmak için; Alo Tarsim 172 numaralı çağrı merkezini aradıktan sonra poliçe numarasını ve ardından T.C. kimlik numarası ya da vergi numarasını, hasar tarihini ve hasar nedenini tuşlayıp, kolaylıkla ve hızlı bir şekilde hasar ihbar kaydını oluşturabilir.
Üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi uygulamasının yanı sıra, TARSİM Mobil Uygulama, tarsim.gov.tr üzerinde yer alan Online Uygulama Girişi/Hasar İhbarı ve Üretici Portalı/Hasar İhbarı ekranlarından Arıcılık Sigortası branşındaki poliçeleri için hasar ihbarında bulunabilir.
Sigorta ettiren/sigortalı; rizikonun gerçekleşmesi halinde, rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren, en geç 24 saat içinde, poliçede belirtilen şekillerde Tarım Sigortaları Havuzu merkez adresine, sigorta şirketine, acentesine ya da poliçede bildirilen adreslere;
Su Ürünleri Hayat Sigortası branşında poliçe sahibi olan üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi ile zamandan ve mekandan bağımsız olarak, telefon üzerinden 7/24 hasar ihbarında bulunabilir.
Sigortalı üreticiler, hasar ihbarında bulunmak için; Alo Tarsim 172 numaralı çağrı merkezini aradıktan sonra poliçe numarasını ve ardından T.C. kimlik numarası ya da vergi numarasını, hasar tarihini ve hasar nedenini tuşlayıp, kolaylıkla ve hızlı bir şekilde hasar ihbar kaydını oluşturabilir.
Üreticiler, Sesli Yanıt Sistemi uygulamasının yanı sıra, TARSİM Mobil Uygulama, poliçede yazılı olan telefon numaralarından, tarsim.gov.tr üzerinde yer alan Online Uygulama Girişi/Hasar İhbarı ve Üretici Portalı/Hasar İhbarı ekranlarından Su Ürünleri Hayat Sigortası branşındaki poliçeleri için hasar ihbarında bulunabilir.
Sigorta ettiren/sigortalı; rizikonun gerçekleşmesi halinde, rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren, en geç 24 saat içinde, poliçede belirtilen şekillerde Tarım Sigortaları Havuzu merkez adresine, sigorta şirketine, acentesine ya da poliçede bildirilen adreslere;
Yeni eksper eğitimleri ihtiyaç doğması halinde ve genellikle yıl sonlarında düzenlenir. Duyurular, SEGEM, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı ile TARSİM'in web sayfasında yayınlanır.
Sınav başvurusuna ilişkin duyurular T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, SEGEM ve TARSİM'in web sayfasında yayınlanmaktadır. Duyuruda yer alan Ön Eleme Sınav Kılavuzundaki açıklamalara göre başvurunuzu yapabilirsiniz.
Bitkisel Üretim Temel Eğitim Programına katılacakların; Ziraat Mühendisi, Ziraat Teknikeri ve Ziraat Teknisyeni olması, Hayvansal Üretim Temel Eğitim Programına katılacakların; Veteriner Hekim olması gerekir.
Ön Eleme sınav kılavuzunda belirtilen sınav illerinden herhangi birinde sınava girilebilmektedir. Başvuru aşamasında sınava girilecek olan il seçilmelidir.
Sınav giriş yeri mücbir sebeplerle sınav tarihinden önce dilekçe ile SEGEM'e başvurunuza istinaden değiştirilebilir. Bu konuda yetki SEGEM'dedir.
Sınav tarihleri ile eğitim yer ve tarihleri önceden belirlendiğinden değişiklik yapılamamaktadır.
Sınav başvuru kılavuzunda kontenjanlar, ödeme yöntemi ve başvuru süreci açıklandığından ve ikamet adresine göre il seçimi yapıldığından başka bir il kontenjanı için tercih yapılamaz. Ayrıca ödeme yapıldıktan sonra SEGEM'in web sayfasındaki başvuru formu doldurulmadığı takdirde ön eleme sınavına giriş yapılamaz. Bu durumda dilekçe ile başvuru yapılması durumunda SEGEM tarafından ücret iadesi yapılabilmektedir. Başvuru yapılan il ile ikamet ilinin farklı olması halinde SEGEM ile irtibata geçilerek başvuru ili değişikliği talep edilmelidir.
Sınava hazırlık için herhangi bir kaynak bulunmamaktadır.
Gerekli belgelerin tamamlanıp, TARSİM'e iletilmesinden sonra görevlendirme yapılabilmektedir.
Gerekli belgelerin tamamlanıp, TARSİM'e iletilmesinden sonra görevlendirme yapılabilmektedir.
Eğitim ücreti ATM ya da EFT yoluyla duyuruda belirtilen banka hesabına ödenebilir. Açıklama kısmına ad soyadı, T.C. kimlik numarası ve eğitim adının belirtilmesi gerekmektedir.
Eğitimlerin yapılacağı otel ya da tesis seçimi Tarım ve Orman Bakanlığı ile TARSİM tarafından belirlenir ve kılavuzda belirtilir. Konaklama ücretleri eksperler tarafından karşılanır.
Eğitim ücreti yayınlanan duyuruda belirtilen banka hesabına yatırılır.
T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı nezdinde tutulan, Tarım Sigortaları Havuzu eksperliği listesine branş bazında (Devlet Destekli Bitkisel, Hayvan Hayat ve Su Ürünleri ) kayıtlı olan eksperler, belge sahibi oldukları branşlar kapsamında risk inceleme ve hasar tespit işlemleri konusunda faaliyette bulunmak üzere Tarım Sigortaları Havuzu Eksperi olarak görev alabilirler. Eksperlere aylık maaş ödemesi yapılmaz, kendilerine TARSİM tarafından görev verildiği takdirde, yaptıkları risk inceleme ve hasar tespit işlemleri karşılığında hizmet bedeli ve yol ücreti ödenir.